Turiu klausimą: kaip atrodytų tavo gyvenimas, jeigu jis būtų idealus? Klausiu ne šiaip sau. Tai labai svarbus klausimas, kurį pirmą kartą išgirdau klausydamas Stephen Covey audioknygos „7 efektyviai veikiančių žmonių įpročiai“. Šis klausimas — antrojo įpročio esmė: pradėdamas, galvok apie pabaigą. Jeigu turi aiškų atsakymą į šį klausimą, tuomet lieka „tik“ susikurti tokį gyvenimą (ir taip, labai gali būti, kad čia pasitarnaus ir kiti šeši įpročiai). O jeigu ne? Tuomet, tikiu, paklausęs šios knygos, kur kas aiškiau pamatysi, kodėl turėti atsakymą į šį klausimą yra taip svarbu: |
Stephen R. Covey audioknyga „7 efektyviai veikiančių žmonių įpročiai“
Apie šią saviugdos klasiką greičiausiai girdėjai jau ne kartą (juolab, kad vos prieš mėnesį Audiotekoje pristatėme ir Covey paruoštą audioprogramą pagal šią knygą), todėl šiandien nusprendžiau parašyti ne apie knygą, o apie vieną be galo svarbų įrankį:
Laiko sąnaudų schema
Autorius labai daug dėmesio skiria „laiko vadybai“. Vienas geriausių knygoje siūlomų įrankių prioritetams peržiūrėti — tai laiko sąnaudų schema:
Jeigu dažnai trūksta laiko tam, kas tau yra svarbu gyvenime — greičiausiai atidžiau panagrinėjus šią lentelę (knygoje visa ši tema nagrinėjama labai išsamiai), nesunkiai rasi atsakymą ir į klausimą KODĖL taip nutinka?
Dvi dažniausios problemos, kurias aš pastebėjau savo gyvenime, tai:
1. Nesvarbūs dalykai „apsimetinėjantys“ svarbiais (skambučiai, laiškai, žinutės, įvairiausi „bendradarbiavimo“ pasiūlymai ir dar daug daug kitų „apsimetėlių“).
2. „Gaisrų gesinimas“ — problemos, kurios išlenda dėl proaktyvumo stokos, kuomet per mažai dėmesio skiriu II-ajam kvadrantui.
O Covey sako, kad daugiausiai dėmesio mes turėtume skirti būtent II-ojo kvadranto veiklai. Ilgainiui taip turėsime vis mažiau skubių ir svarbių darbų (gaisrų) iš I-ojo kvadranto.
Na o dėl III ir IV kvadrantų — greičiausiai jau akivaizdu, kad visa tai yra nesvarbūs dalykai (net pagal apibrėžimą), ir tam galime sau leisti skirti laiko tik tuo atveju jeigu jau pasirūpinome tikrai svarbiais dalykais. (nuolat kovoji su svarbių darbų atidėliojimu? klausyk knygos 😉).
Beje, norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad pačioje lentelėje greičiausiai įrašysi visai kitus dalykus — labai gali būti, kad susirinkimai ir telefono skambučiai tau yra II-ojo kvadranto veikla. O galbūt tavo darbas yra krizių vadyba?
Kviečiu pasižiūrėti į savo dieną, ir pastebėti — kiek laiko praleidžiu I, II, III ir IV kvadrante? Jeigu daugiausiai laiko skiri nesvarbiems dalykams, tikriausiai nieko nuostabaus, kad svarbūs dalykai taip ir lieka nepadaryti laiku? 😏
O galbūt PAILSĖTI šiuo metu yra pats svarbiausias „darbas“, kuris niekada neatrodo pakankamai skubus, tačiau vis dėlto turėtų būti II-ajame kvadrante?
Jeigu dar nežinai šios knygos…
Laiko sąnaudų schema — tai tik vienas iš daugybės asmeninės vadybos įrankių, su kuriais susipažinsi audioknygoje.
Visi septyni įpročiai sudaro vientisą sistemą, su kuria kviečiu susipažinti pradedant šios audioknygos klausytis nemokamai (pirmos 45 min.).
Šios audioknygos pasirodymo Audiotekoje aš laukiau jau visus 7 metus! Tad labai tikiuosi, kad ji tikrai patiks ir tau. Bet kur kas svarbiau — kaip ji pakeis tavo gyvenimą…
Lauksiu tavo atsiliepimo — ir nebūtinai tik perklausius audioknygą. Net įdomiau būtų jį išgirsti po pusmečio ar metų, kai realūs pokyčiai tavo gyvenime jau bus įvykę.
Trumpai apie audioknygą:
Autorius: Stephen R. Covey
Pavadinimas: „7 efektyviai veikiančių žmonių įpročiai“
Skaito: Simas Stankus
Trukmė: 11 val. 55 min.
Ištrauka: 45 min.
Nemokamos ištraukos pasiklausyti gali čia.
Linkėjimai,
Pasidalink: