Nors audioknyga skirta koučingo profesionalams, iš tiesų labiausiai norėčiau, kad ją perklausytų tie, kas koučingą taiko neprofesionaliai ar save laiko koučingo specialistais, nors ir nėra baigę koučingo mokslų. (O gal naiviai mąstau, manydamas, kad tikriems koučingo specialistams visa tai savaime suprantama?)
Marcia Reynolds – ne šiaip sau koučingo ekspertė
Jei dar negirdėjai apie Marcia Reynolds, pradėkim čia. Ši moteris – tikras koučingo autoritetas. Jos patirtis – 20+ metų. Be to, ji dar ir neuromokslininkė, tad puikiai supranta, kaip smegenyse vykstantys procesai padeda (ar trukdo) mūsų pokyčiams bei mokymusi.
Pratarmę knygai parašė (o taip pat ir profesinį redagavimą atliko) coaching.lt įkūrėjas, koučingo meistras Povilas Petrauskas – vien tai man yra stiprus kokybės ženklas šiai knygai.
Apie knygą trumpai…
Noriu užbėgti už akių ir pasidalinti keletu esminių idėjų, kurias autorė plėtoja audioknygoje:
1. Koučingas – tai ne problemų sprendimas. Dažnai koučingo specialistai (net ir srities profesionalai) susitelkia ne į asmenybę, o į problemų sprendimą, kas yra labai klaidinga. Koučingo esmė juk yra išsiaiškinti, kodėl žmogus pats negali išspręsti problemos ir padėti jam rasti vidinės stiprybės ar motyvacijos (o gal net išsiaiškinti, kad problemos spręsti nereikia).
2. Kiekvienas žmogus yra unikalus. Nėra vieno universalaus metodo, kuris tiktų visiems. Audioknygoje išgirsi daug konkrečių pavyzdžių, kaip koučingo sesiją vedantis specialistas gali individualiai prisitaikyti prie kiekvieno kliento ir jo poreikių.
3. Reflektyvus klausymas – raktas į sėkmę. Kartais geriausia, ką galime padaryti, tai tiesiog išklausyti ir padėti klientui išgirsti save. Susipažinsi su unikaliais autorės reflektyvaus klausymosi metodais. (ši dalis man labai patiko).
4. Tikras pokytis kyla iš vidaus. Koučingo tikslas – ne išspręsti problemą, bet padėti klientui augti ir tobulėti kaip asmenybei. Audioknygoje rasi daug atvejo analizių, kurios labai gražiai iliustruoja tas „nušvitimo akimirkas“. Būtent apie tai koučingas ir yra.
5. Emocijos – ne kliūtis, o kelrodis. Dar vienas svarbus koučingo specialisto įgūdis – gebėjimas dirbti su kliento emocijomis, jas priimti ir panaudoti kaip vertingą informaciją, padedančią geriau suprasti kliento poreikius ir motyvaciją.
Jei visa tai — tavo tema, kviečiu artėjant darbingam rudens sezonui pasinerti į šią audioknygą. Laukia labai įdomi 6 valandų kelionė. |