Tai viena vertingiausių verslo knygų, kokią girdėjau

Ar kada teko patirti tokį jausmą, kai perklausyta knyga įkvepia tave kurti visai kitokį pasaulį?

Ne visą pasaulį, ne. Bet bent jau tą, kurį jau šiaip ar taip kuri. Mano atveju – įmonę. Audioteką.

Apie vieną tokią knygą šiandien noriu tau papasakoti.

Net specialiai nuėjau patikrinti — ir tikrai, tą knygą aš perklausiau 2013 metų gegužės 9 d., pačiame Audiotekos priešaušryje.

Tuo metu neturėjau žalio supratimo, kas yra „savas“ verslas, kaip kuriama kompanijos kultūra, net neįsivaizdavau apskritai į ką Audioteka galėtų išaugti.

Bet ši knyga man įstrigo. Ilgam. Ne dėl to, kad tai būtų kažkuo ypatinga „kaip sukurti sėkmingą verslą“ istorija. Įstrigo dėl to, kad tai – apie žmogų, kuris nusprendė kurti tokį verslą, kuris suteiks bent dalelę džiaugsmo kiekvienam, kas prie jo prisilies.

Šio žmogaus vardas – Tony Hsieh. (Tariasi: Toni Šej)

Ir jei apie jį neteko girdėti – tu ne vienas. Lietuvoje jis beveik nežinomas. Bet JAV – jis buvo tikra legenda.

PRISTATOME LAIMĘ.

Kelias į pelną, aistrą ir tikslą

— Tony Hsieh

Tony Hsieh kūrė Zappos. Zappos – tai pirmoji internetinė batų parduotuvė, tapusi neeiliniu reiškiniu. Dar 2009 metais Amazon ją nupirko už 1,2 milijardo JAV dolerių, tačiau Tony dar ir po šio sandorio 11 metų toliau dirbo Zappos.

Įdomu, kad multi-milijonieriumi Tony tapo būdamas vos 24-erių (šią istoriją knygoje taip pat išgirsi). Dar iki Zappos. Jau tada jis aiškiai suprato, kad daugiau pinigų laimės daugiau neatneš – ir todėl Zappos jis kūrė jau ne dėl pinigų, o dėl… laimės.Nors neturėjo net batų sandėlio, Zappos įkūrėjai turėjo šį tą vertingesnio – didžiulę idėją: klientų aptarnavimas turi tapti legendiniu.

Jie darydavo tai, ko nedarė niekas kitas:

  • Skambindavo klientams be jokios priežasties – tiesiog padėkoti.
  • Grąžinimus priimdavo be jokių klausimų.
  • O klientų aptarnavimo konsultantai neturėjo jokių „skambučių trukmės limitų“. Vienas skambutis truko virš 10 valandų!

Zappos tapo rūpinimosi žmonėmis sinonimu. Ne tik klientais, bet ir darbuotojais bei bendruomene.

Vertingos pamokos

Tai tikrai ypatinga istorija – ne tik įkvėpusi mane, bet ir padovanojusi daug vertingų pamokų.

Supratau, kad:

  • Įmanoma kurti verslą, kuris ne tik uždirba, bet ir daro žmones laimingesnius,
  • Galima suburti komandą, kuriai rūpi ne tik skaičiai, bet ir vertybės,
  • Darbas gali būti ne tik darbas, bet ir tavo gyvenimo dalis.

Ši knyga nėra apie tai kaip padvigubinti pardavimus. Tai – manifesto tipo knyga.

Apie tikrą lyderystę. Apie tai, kodėl verta rizikuoti. Kodėl svarbu būti savimi. Ir apie tai, kad verslas gali būti žaidimas, kuriame svarbiausia – žmogus.

Kuriant „Audioteką“, ne viena Tony Hsieh idėja man buvo ir vis dar yra kelrodžiu.

Jei ir tau įdomu, kaip galima kurti verslą su siela – labai rekomenduoju pasiklausyti:

PRADĖK NUO 30 MIN. NEMOKAMOS IŠTRAUKOS

Viena citata iš šios knygos, kuri man iki šių dienų skamba galvoje:
„Mes esame ne batų versle. Mes esame klientų aptarnavimo versle, tik taip jau nutiko, kad dar ir parduodame batus“.

Smagu, kai viena knyga primena, kodėl viską pradėjai.

Trumpai apie audioknygą

Autorius: Tony Hsieh
Pavadinimas: „PRISTATOME LAIMĘ“
Skaito: Simas Stankus
Trukmė: 8 val. 8 min.
Ištrauka: 30 min.

Šilčiausi linkėjimai,


Apie Autorių

Aurimas Mikalauskas

Facebook Instagram YouTube

Audioknygos mane lydi kelionėse, sportuojant, vartantis paplūdimyje, važiuojant dviračiu, kartais net ir miegant. Knygą paimti į rankas ne visada spėju, o audioknygai laiko randu kasdien. Plačiau.


Pasidalink: