Carol Dweck — psichologijos mokslų daktarė, profesorė, dėsčiusi tokiuose prestižiniuose universitetuose kaip Harvardo, Kolumbijos, Stanfordo (kur dėsto iki šiol) – išgarsėjo visame pasaulyje savo moksliniuose darbuose atradusi ir aiškiai išskyrusi dvi mąstysenas:
- Nekintanti mąstysena.
- Augimo mąstysena.
Žmonės, turintys vieną ar kitą mąstyseną, pasirodo, gyvena kardinaliai priešingus gyvenimus. Šiandien tai gal ir akivaizdu, ir net atrodo intuityviai aišku, bet prieš daugiau nei 20 metų būtent Carol Dweck apie tai pirmoji pradėjo kalbėti. Po daugybės metų tyrimų.
Jei trumpai – ji atrado, kad žmonės, išsiugdę augimo mąstyseną:
- Yra našesni ir, dėl to, sėkmingesni darbe,
- Geba kurti darnesnius santykius,
- Išsikelia ir geba pasiekti aukštesnius tikslus,
- Turi daugiau vidinės motyvacijos,
- Patiria mažiau streso, nerimo, rečiau serga depresija,
- Kur kas dažniau tampa tuo, kuo svajoja būti,
- Jų smegenys imlesnės vystytis atliekant įvairesnes užduotis.
Visai įspūdingas sąrašas ar ne? Ypač turint omeny, kad – bent jau intelektualiai – skirtumas tarp šių mąstysenų yra labai mažas.
Žmonės su nekintančia mąstysena:
- Tiki, kad jų gebėjimai, intelektas ir talentai yra nekintamos savybės, kurių negalima reikšmingai patobulinti.
- Į iššūkius jie žiūri kaip į grėsmę ir vengia jų, bijodami nesėkmės ir kritikos.
- Dėl to jie gali anksti sustoti ir pasiekti mažiau nei galėtų.
- Jie linkę lengvai pasiduoti, yra gynybiški, atmetantys konstruktyvią kritiką.
Žmonės su augimo mąstysena, priešingai:
- Tiki, kad jų gebėjimai ir intelektas gali būti išvystyti per atsidavimą, sunkų darbą ir atkaklumą.
- Priima iššūkius, mokosi iš kritikos ir atkakliai siekia tikslų nepaisant nesėkmių.
- Mėgsta mokytis ir yra itin atsparūs.
Jeigu labai aiškiai jauti, kad tikrai turi augimo, o ne fiksuotą mąstyseną – galbūt knyga tau ir nebus tokia vertinga, nes iš esmės joje – šimtai pavyzdžių iš skirtingų sričių, patvirtinančių augimo mąstysenos vertę ir privalumus.
Bet jei turi bent menkiausių dvejonių…
👉 Pradėk čia nuo 20 min. nemokamos ištraukos |